Wednesday, April 11, 2012

Bicara Hati Ep 2

Zahlia bengang bila Syahran suarakan pendapat dia tentang perkahwinan. Syahran minta Zahlia bagi favour kat dia supaya dia pura-pura kahwin seminggu untuk elakkan dari Syahran kena kahwin dengan Linda. Syahran offer dia duit, "Itu lagi giler!" jerit Zahlia sambil panggil waiter dan lari keluar.

Tetiba Linda sampai, nak goda Syahran, ajak dia gi birthday party Tiara malam nanti. Rupa-rupanya Linda perangkap Syahran masuk bilik. Syahran dah lalok, sebab dah terminum air yg dah bancuh ngan pil khayal... Adoooo... x bermoral betul la!.

Sementara tu, kat hospital, doktor minta persetujuan dari ahli keluarga Razif untuk meneruskan pembedahan terhadap Razif.

Linda memang licik, dia pergi kat rumah Syahran dan pujuk-pujuk mama Syahran, pura-pura buat baik dengan mama Syahran. Siap cium-cium laga pipi dan belikan sesuatu untuk mama. Siap ngadu yang Syahran tak layan dia dengan baik.

Sementara tu, Zahlia dan Fatimah risau tentang pembedahan Razif yang memerlukan dana yang banyak, pada masa yang sama Syahran telefon tentang pembayaran gantirugi kereta. Zahlia ajak jumpa untuk berbincang.

Masa ni dia nekad setuju dengan cadangan Syahran untuk bernikah dengan syarat. Syahran bagi 30K pada Zahlia untuk teruskan pembedahan Razif. Syarat dia, tak boleh pegang2, tak boleh buat apa yg suami isteri buat...


Si Linda pulak tukar dressing, pakai jubah itam dan purdah sampai Syahran terkejut kat ofis dia.

Masa dinner kat rumah, mama tanya pasal Linda kat ofis Syah, tapi Syah kata kalao betul dia dah transform, tapi tak mungkin Syah akan jadi suami dia, dia akan dapat lelaki lebih baik dari Syah. Syah dah ada pilihan. Mama terkejut, tapi setuju dengan siapa saja pilihan Syahran. Mama tanya pasal calon menantu, Syah pun bagitau la mengenai latar belakang calon menantunya yang dia anak yatim yang dibesarkan di rumah kebajikan. Mama risau tentang status dia yang sebenar.

Bermulalah dating antara Zahlia dan Syahran, sesi berkenalan sebelum berkahwin.

No comments:

Post a Comment