Monday, April 16, 2012

Bicara Hati Ep 5

Akhirnya Tengku Syahran declare yang dia dah jatuh cinta pada Zahlia. Dia tak mau berpura-pura lagi. Tapi Zahlia pula masih tak ada rasa percaya pada Syahran.

Zahlia balik kampung jumpa ibunya, mengadu pasal luahan cinta Syahran. Ibu dia bagi nasihat supaya terima Syahran, tapi hati-hati, sebab perkahwinan dia dulu atas nama kontrak. (Argghhhhh penat nya dengan lagu latar yang sama je pada setiap scene!)

Balik ke rumah, Zahlia cuba berbaik dengan Syahran, menyediakan makan malam, membuatkan mama dan papa happy.


Zahlia menyatakan kebimbangannya jika Linda sudah berkahwin nanti, adakah Syahran akan meninggalkan dia, dan Syahran diam.


 Keesokkannya, ketika Zahlia sedang di dalam bilik, mama jatuh dalam bilik air.  Zahlia panik dan terus membawa mama ke hospital. Ketika di hospital, rahsia Zahlia pecah bilamana Kak Shidah tiba-tiba menelefon betanyakan kenapa Zahlia lambat, dan scara sepontan Zahlia tercakap yang dia di hospital menghantar mak mertuanya...

Di Sinar Iram, akhirnya Zahlia berterus-terang dengan Kak Shidah. Kak Shidah kesal dengan tidak tanduk Zahlia.

Balik ke rumah, Zahlia berkemas-kemas untuk balik ke Sinar Iram. Syahran cuba menghalang. Syahran mulanya akur, tetapi dia mahukan Zahlia pulangkan duitnya. Tiba-tiba, maid dia ketuk pintu, mama panggil Zahlia masuk ke bilik. Mama puji keikhlasan hati Zahlia menyelamatkan mama tempohari, minta Zahlia bersabar dengan perangai ego Syahran.



"sampai saat ini pun kita masih berpura-pura? awak tau kan saya sayangkan awak?"

(Lemasla, asyik minus-1 lagu bicara hati je.... tukar ke lagu lain x de ke?)

Dalam pada tu, Adli ajak Syahran dan Zahlia makan malam di rumah. Adli nasihatkan Syahran supaya bersabar dan berlembut dengan Zahlia, supaya teruskan perkahwinan mereka, dan isteri Adli pun nasihatkan Zahlia supaya dengar cakap suami, bilamana kita dah setuju berkahwin, maknanya kita dah sedia dengan apa yang akan terjadi.


Malam tu Zahlia mimpi berterus-terang dengan mama sampai mama pengsan, kena heart attack, terus Zahlia terjaga dari tidurnya, dan Syahran pun terkejut dari tidur bila terdengar Zahlia terjerit panggil mama..

-----Dengarlah suara hatimu wahai Zahlia----




















































No comments:

Post a Comment